mizam product

mizam product

Sunday, March 28, 2010

MURSYIDUL AM PAS

Assalamualaikum,dan selamat sejahtera kepada semua pembaca,maaf kerana sudah lama tak update buah fikiran penulis kat sini kerana sibuk dengan kerja,tapi kerana semangat penulis bila mendengar berbagai cerita ehari dua ini jadi penulis berasa terpangil untuk menulis disini.sebelum terlupa penulis ingin mengucapkan takziah kepada ahli keluarga ahli parlimen hulu selangor yang kembali ke rahmatullah dan berjumpa la kita dengan satu lagi PRK akan datang. Tapi kita tinggalkan dahulu cerita itu kita kembali kepada tajuk diatas'Siapa Mursyidul Am PAS' yang baru???

Pada penulis PAS tidak pernah kering dengan tokoh yang layak untuk memimpin samaada Tok guru Nik Aziz atau sesiapa saja,parti PAS bukanlah untuk orang yang gila kuasa dan jawatan seperti umno, no big position in party no work for party,this is umno style jika ada pemimpin PAS seperti ini sila get out from here. Be like zahrain..

Penulis sangat berbesar hati jika PAS melantik mursyidul am baru kerana tok guru nik aziz tidak memerlukan jawatan untuk memberikan pendapat,buah fikiran dan nasihat beliau kerana semua orang akan mengambil pendapat tok guru yang sememangnya sangat bijak.Terlalu bijak dan bersandarkan dalil-dalil yang kuat.Penulis menyokong jika jawatan tersebut diberikan kepada Yb. Azizan Razak atau Ustaz Ahmad Awang kerana mereka ini merupakan orang yang layak.Yb. Azizan orang yang penuh dengan seni politik tengok saja jawapan beliau kepada wartawan - wartawan sangat susah untuk di putar belit oleh media dan beliau juga kuat pada pegangan agama dan parti, Utz. Ahmad Awang tak perlu di pertikaikan lagi kerana ketokohan beliau tidak perlu di perkenalkan lagi tengok saja kes perak beliau bukan seorang yang akan menggadaikan prinsip dan boleh di beli.Tokoh-tokoh lain pun ramai lagi dalam PAS sesiapa saja layak memegang jawatan dalm PAS.
Tetapi jika Tok Guru dilantik kembali penulis sangat setuju kerana atas kapasiti tersebut beliau boleh bersuara terus kepada kepimpinan PAS pusat.Tapi seperti yang beliau katakan beliau tidak berapa sihat tapi walau diatas katil wad hospital sekalipun ilmu beliau sentiasa dinanti rakyat malaysia.
Jadi umno dan media tak perlu kecoh dan membuat cerita bukan-bukan untuk melagakan Pemimpin PAS kerana kami takkan masuk perangkap kamu.

sekian
-

No comments: