mizam product

mizam product

Tuesday, February 23, 2010

PM BUKAN MELAYU???

Pandangan yang diajukan oleh Dr. Aziz Bari berhubung PM bukan Melayu untuk Malaysia adalah sangat baik untuk kita semua memberi pertimbangan dan juga memikirkannya.Saya sangat setuju jika perlaksanaanya berlaku seterusnya dapat menghapuskan rasuah dan masalah kronisme untuk menjadikan malaysia sebuah negara maju. Dr Abdul Aziz dipetik berkata, menurut intipati undang-undang, orang yang paling mendapat sokongan dalam Dewan Rakyat hendaklah dilantik mengetuai kerajaan.Tambahnya, kuasa pelantikan di bawah Yang di-Pertuan Agong hanyalah satu formaliti semata-mata.Dr Abdul Aziz juga berkata, perdana menteri bukan Melayu mungkin boleh bertindak lebih baik daripada orang Melayu kerana beliau akan “ikut buku” (perlembagaan) dan bekerja keras bagi membuktikan kemampuannya.

Tengok je PM sekarang walaupun melayu dan mengaku dirinya Islam tetapi tetap berlaku zalim,contohnya senang iaitu menafikan hak rakyat kelantan dan negerinya untuk mendapatkan hasil royalti @ cash payment yang secara sah memang milik kelantan.

PM yang tiada integreti dan tidak menghormati perjanjian adalah tidak layak untuk menjadi PM walaupun mereka itu melayu.Tapi penulis lebih suka kepada PM yang beragama Islam dan seorang yang beriman sebagaimana yang disarankan oleh Tuan Guru Nik Aziz itu syarat yang paling baik,tapi kalau da takda orang Islam yang baik tak salah pun kalau amik kapir tapi seorang yang berintegriti.

Kalau ada yang marah pada saya berdasarkan tulisn ini saya rasa saya tau sapa anda.anda adalah melayu yang....“Seperti yang disebut oleh (penulis) Subky Latif dalam kolumnya di (akhbar mingguan) Siasah, Melayu yang bodoh dan kuat sentimen perkaumannya sahaja yang akan naik minyak. Kalau Karl Marx mengatakan agama adalah candu kepada masyarakat tetapi bagi penulis di Malaysia ini "Bangsa adalah candu kepada masyarakat "So nilaila diri anda semua.

No comments: