mizam product

mizam product

Tuesday, April 6, 2010

Tahniah or Takziah kepada warga Pos Malaysia..???

Posmen, kerani pos dapat gaji baru
06/04/2010 3:11pm

KUALA LUMPUR 6 April-Penyusunan semula tangga gaji dan elaun hampir 2,000 posmen dan kerani pos agar selaras dengan penjawat awam lain akan berkuatkuasa Julai ini, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Beliau berkata, penyusunan semula yang sudah mendapat persetujuan kerajaan itu akan diumumkan Pos Malaysia Bhd selepas urusan pentadbiran dan penstrukturan semula selesai.

"Seperti yang diketahui umum gaji pokok posmen sekarang ialah RM610 sebagai permulaan dan RM710 untuk kerani pos, itu boleh dikatakan sebagai di bawah paras kemiskinan.

"Dengan dasar untuk menyemak semula gaji ini dan beberapa elaun pokok maka dapatlah dianggap bahawa para posmen serta kerani pos kita nanti sejajar pendapatan mereka dengan mereka yang berkhidmat dalam perkhidmatan awam,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Perhimpunan Bulanan kementerian itu di Istana Budaya di sini, hari ini.

Rais berkata, penstrukturan itu akan disokong dengan kenaikan harga setem serta kos penghantaran surat dan bungkusan ke luar negara dan di dalam negara, berkuatkuasa Julai ini. - Bernama

Penulis gembira dan juga mempunyai syak terhadap pengumuman ini kerana bimbang ada babi di sebalik bukit,kerana pengumuman ini nampaknya tergesa-gesa dab tidak mendapat sambuatn yang sepatutnya dari para pekerja pos,mungkin kerana ada benda lain yang lebih membimbangkan dari keputusan uang menggembirakan ini.Cuba pikir-pikirkanya.sebab selalunya keputusan kerajaan yang tergesa-gesa begini mesti mempunyai sebab-sebab tertentu.

Soalannya ialah kenapa di umumkan kenaikan ini selepas pihak kerajaan ingin melepaskan pegangan dalam Pos Malaysia Bhd.Adakah ia sebagai gula-gula untuk menutup mulut para pekerja Pos yang tidak bersetuju terhadap pelepasan pegangan tersebut??

Atau adakah ini jasa si katak bekas posmen dari perak yang melompat parti?Kalau betul tahniah.Buatla lagi pasni untuk kebaikan pekerja Pos.Tapi ku taknampak la ini jasa ko haha..

5 comments:

azreen said...

org x reti bersyukur..tak beri heboh..diberi pulak buruk sangka..

biasalah tu asal perkataan manusia..insan iaitu pelupa..hari cakap lain esok cakap lain

azreen said...

sori la sebab aku x pandai mencarut macam kau..lagipun penyokong pas je yang x berdosa..


p/s ko kata umno tu apa pun aku x heran sb aku bukan nya taksub..

sejadahburuk said...

KPD CIK AZREEN TLONG BUKA MINDA???PIKIR DALAM2 CKIT,JGN MAIN TERIMA MACAM BUDAK KECIK KENA SUAP TETEK TUK BERENTI MENANGIS PADAHAL BDK ITU SAKIT PERUT.JANGAN TERIMA BULAT2.TGK KEADAAN SEKELILING.UMNONGOK TU TRUK.AKU BELIA BENCI UMNO.

azreen said...

benci la pada umngok..den x heran pn sb den bkn org umngok atau pas takebeer!!

yg penting den anak malaysia yg x lupa diri dgn jasa negara..den jgk sedar pda permainan politik x kira umngok atau pas takebeer..sb den menulis x berat sebelah..

p/s sejadahburuk ni mesti seangkatan dgn adukataruna..tulisan dan luahan menggambarkan peribadi..

reformis said...

hmm ada lg pencacai umno yg xreti bahasa..aku xsalahkn ko azreen ni smua salah umnongok coz otak kita telah di suap benda salah...sejarah pon ko tgk xbtul sebenarnay pasal buku 2 ko baca smua buku sejarah tipu.PKM ko mesti kata jahat kan????tp MPAJ berada dihadapan untuk memerdekakan dan membebaskan malaya..MPAJ = PKM ko tau x???kita bodo dah menang lwn jepun nk bg balik malaya kpada british.ikut je britsh kata...sampai la arini merdeka dlm ertikata merdeka tp malaya penuh penjajah.
bawa balik chin peng ke malaya!!!!