mizam product

mizam product

Tuesday, April 7, 2009

KEPUTUSAN PRK 2-1


Tahniah kepada MB Perak kerana telah memenangi pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang.PAS memenangi kerusi parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 2,789 undi. Calonnya Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi, manakala calon BN Ismail Saffian mendapat 19,071 undi.Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit.

Keputusan di Dun Batang Ai pula PR kalah kepada BN. BN menang di Batang Ai dengan majoriti besar - 1,854 undi.Malcom Mussen Lamoh dari BN memperoleh 3,907 undi menewaskan calon PKR, Jawah Gerang yang memperoleh 2,053 undi.Disini saya ingin menekankan kepada PR jika ingin menawan malaysia kita haruslah menawan sabah dan serawak jika benar-benar berhasrat untuk memerintah Malaysia.

Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), S. Manikumar menang pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau dengan meraih 12,632 undi menewaskan calon Barisan Nasional (BN), S. Ganesan dan 13 calon Bebas lain, dengan memperolehi majoriti 2,403 undi. Ini membuktikan rakyat masih menolak BN dan mengiktiraf kerajaan negeri pimpinan PAS dibawah Dato.Seri Azizan Razak.Ini menunjukkan bahawa BN telah berkubur di Kedah.Betulah kata orang PRK kali ini ialah kubur BN.

No comments: