mizam product

mizam product

Saturday, August 28, 2010

'Tazkirah' di surau-CEPATLA BERLUMBA BUAT FATWA...KORANG KAN PANDAI CIPTA FATWA BARU!!!



Tindakan sebuah surau di Kajang yang membenarkan ahli parlimen Serdang Teo Nie Ching memberikan 'tazkirah' di situ Ahad lalu menjadi isu politik yang sengaja dimainkan,ada yang marah ada yang ok.Sedangkan semua tahu tempat umat islam bermuamalat dan melakukan aktiviti memang digalakkan berlaku di masjid atau surau tapi zaman sekarang ni kat malaysia semua tak boleh.Politik tak boleh,itu tak boleh ini tak boleh tah apa yang boleh tak tau la.Pasal tu surau dan masjid takda makmum waktu subuh,zohor,asar,maghrib dan isyak pasal tempat ni eksklusif sangat.ramai tak boleh masuk.kalau dtg jarang2 pon ajk surau jeling semacam je seolah-olah kita ni datang nak mencuri.

Komen dari (Mais),Datuk Mohamad Adzib Mohd Isa berkata, setelah memanggil pihak pengurusan surau itu memberikan penjelasan pada hari ini, Mais mendapati bahawa ucapan oleh Teo di dalam dewan solat di Surau Al-Huda, Kajang Sentral berlaku seperti dilaporkan.

Sehubungan itu, tambahnya, Mais diarahkan mengambil tindakan tegas terhadap surau itu, termasuk mengambil alih surau dan menguruskan pentadbirannya dengan serta merta kerana insiden itu jelas bertentangan dengan titah Sultan Selangor.

TITAH PERINTAH ALLAH TAALA MACAMANA?SAPA NAK IKUT?NAK AMBIL ALIH?AMBIL LA TAPI JIKA SELEPAS INI AZAN DAN SOLAT TAKADA KAT SANA TANGGUNGLA.NAK HARAP IMAN RM450 YANG DILANTIK DATANG SUBUH PUN LEWAT KADANG-KADANG WAKTU ZOHOR IMAN TAKDA.TANGGUNGLA NANTI! ITTAQULLAH..................

"Mais memandang serius berhubung isu ini memandangkan ini merupakan kes kedua seumpanya yang melibatkan ahli politik dan orang bukan Islam memberikan ucapan di dalam masjid/surau di negeri Selangor," kata Mohamad Adzib.

Sementara itu, Mohamad Adzib berkata, Mais juga akan memberikan surat amaran kepada Teo supaya mengambil perhatian terhadap perkara itu dan tidak mengulangi lagi.

"Mais juga mengingatkan mana-mana wakil rakyat bukan Islam untuk tidak mengulangi perbuatan yang sama dan tidak menggunakan masjid/surau," katan Mohamad Adzib.

"Pihak Mais juga menggesa supaya semua pihak termasuk parti-parti politik agar lebih sensitif kepada perasaan umat Islam amnya dan hendaklah menjunjung titah perintah DYMM Sultan Selangor bagi menjaga kesucian institusi masjid dan surau di negeri Selangor."

SEJAK BILA SEMUA BENDA JADI TAK BOLEH NI???NI MELAYU ATAU ISLAM YANG KATA TAK BOLEH??SEKARANG NI RAMAI BENAR YANG TERLEBIH ISLAM DARI JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S.A.W. NABI TAK PENAH LARANG BUKAN ISLAM DATANG KE MASJID , BILA DATANG LAMA LAMA MAKIN DEKAT,MANA TAU ALLAH BAGI HIDAYAH.NI SEMUA MESTI BIMBANG TAKUT CINA MASUK ISLAM MAKA ISLAM TAK LAGI JADI EXCLUSIVE UNTUK MELAYU JE.NANTI TAK BOLEH DAH NAK KEMPEN MELAYU ITU ISLAM,ISLAM ITU MELAYU,MELAYU ITU UMNO.HAHAHA..TIPU LA LAGI LAMA-LAMA RAKYAT SEDAR ALLAH MURKA BARU PADAN MUKA.

No comments: