mizam product

mizam product

Wednesday, August 27, 2008

PAK LAH DAN DATO. NAJIB PUNCA KEKALAHAN UMNO...

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah memberikan alasan kelemahan Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Dato' Seri Najib Razak sebagai punca kekalahan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil tersebut.

Bekas Presiden parti Semangat 46 dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan sebaik saja keputusan pilihan raya kecil itu diumumkan berkata, cebisan-cebisan kredibiliti Perdana Menteri dan Timbalannya yang berbaki selepas 8 Mac kini hilang semuanya.

Beliau juga menegaskan bahawa kepimpinan Umno bukan hanya ditolak oleh rakyat tetapi turut ditolak oleh ahli Umno sendiri di mana jumlah undi yang diterima oleh calon BN, Dato' Arif Shah Omar Shah adalah jauh lebih rendah berbanding keahlian Umno di kawasan tersebut.

Selain itu katanya, punca kekalahan itu juga disebabkan oleh jentera kempen BN terlalu lemah berbanding Pakatan Rakyat yang penuh motivasi.

Kemenangan Dato' Seri Anwar Ibrahim katanya merupakan isyarat jelas kepada Abdullah selaku Ketua Perhubungan Umno Pulau Pinang dan Pengerusi BN bahawa Perdana Menteri itu tidak mempunyai kredibiliti untuk terus mentadbir negara.

Lebih teruk lagi kata beliau, situasi ini amat merbahaya kepada negara dan tidak boleh diteruskan kerana Abdullah tidak mempunyai kredibiliti yang diperlukan bagi mengekalkan kestabilan negara.

Beliau seterusnya menyeru agar ahli-ahli Umno bersatu hati menuntut perubahan dalam pucuk pimpinan parti itu. - mks. _

No comments: