mizam product

mizam product

Friday, March 27, 2009

PANAS PANAS.......

Laporan dari utusan online 27/03/2009

Shahrir mahu letak jawatan Kabinet

KUALA LUMPUR 26 Mac - Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru, Datuk Shahrir Abd, Samad akan meletakkan jawatan dalam Kabinet susulan daripada kekalahannya pada pemilihan ahli Majlis Tertinggi (MT) parti.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Pengguna itu berkata, kekalahan itu seolah-olah memberi gambaran beliau tidak cemerlang dalam barisan Kabinet kerajaan.

"Bagi saya, apabila tidak dipilih dalam MT UMNO, ia seolah-olah saya tidak menunjukkan prestasi cemerlang dalam barisan kabinet kerajaan.

"Justeru, saya menawarkan untuk meletak jawatan seiring dengan peralihan kuasa Presiden UMNO pada awal bulan April nanti,'' katanya ketika ditemui selepas pengumuman keputusan pemilihan UMNO di sini malam ini.

Kata Shahrir, keputusan itu adalah selari dengan konvensyen parti.

Laporan utusan online melaporkan bahawa Datuk Shahrir Samad yang ingin meletakkan jawatan ekoran dari kekalahan beliau dalam pemilihan parti semalam adalah sangat dialu-alukan.Memang beliau sangat tidak cemerlang dalam melaksanakan tanggungjawab beliau.Lihat saja kes kenaikan harga minyak pada tauhun lepas.Tentu semua orang masih ingat bagaimana beliau mengatakan minyak akan naik pada bulan akan datan tup-tup keesokanya harga minyak naik hingga berlakunya kesesakan yang teruk di semua stesyen minyak dan jalan-jalan di bandaraya.Lihat pula bila harga minyak mentah dunia turun,berbagai - bagai alasan diberikan untuk melambat-lambatkan penurunan harga minyak.Ini belum lagi di ungkit kegagalan menurunkan harga barang,menghapuskan cetak rompak dan membela nasib pekerja di bawah kementerian beliau.

Rakyat tidak dapat menerima kegagalan beliau dalam melaksanakan amanah yang diberikan.Elok sangat la kalau beliau nak letak jawatan.Jaga parlimen Johor Baharu udah la ye.Bye-bye...pegila ikut Pak Lah ek,pegi masjid ke,pegi blajar pondok ke.Lagi baik tau.

No comments: