mizam product

mizam product

Tuesday, September 21, 2010

Perjalanan Dakwah Kristian VS Islam



Dakwah atau Tabligh bagi orang islam di tanah melayu ini masih ketinggalan berbanding dakwah orang kafir kepada masyarakat di Malaysia. anda semua boleh google sendiri tgk statistik berapa jumlah orang bukan islam yang masuk islam kerana paham dan tertarik dengan islam itu sendiri.Aku sendiri pon tak tau la data secara tepat tapi yang pastinya dengan nisbah kita yang beragama islam baka ni tak padan jika nak dibandingkan dengan jumlah kemasukan bukan islam ke agama Islam.

Pasal apa semua ni berlaku?? cuba renung balik apa salah kita? Apa tindakan kita yang membantu memartabatkan islam atau kita sebenarnya petualang pada agama Allah S.W.T ini! Cuba pikir siapa yang buat akta kalau nak bercakap pasal agama ni perlu TAULIAH????? Siapa yang pepandai kata BUKAN ISLAM TAK BOLEH MASUK SURAU????? Siapa HALANG BUKAN ISLAM BACA Al-Quran?????(Knapa xmarah Muammar Ghadafi bagi Al-Quran kat model yang xpernah mandi hadas??pasal itu xsalah sebenarnya)Siapa larang BERPOLITIK DALAM MASJID???? Siapa LARANG AKTIVITI KEMASYARAKATAN DILAKUKAN DALAM MASJID???

Itu adalah beberapa senarai kekangan dakwah yang dilakukan oleh badan-badan dan orng islam sendiri.Camana la kita nak tarik bukan islam masuk islam kalau ini cara kita. posting ini sebenarnya aku nak cerita pengalaman aku masa pegi kampong orang asli kat bukit serok pahang,then aku tgk kat papan informasi depa tentang tayangan gambar pasal jesus yang depa buat kat dewan orang ramai,baru aku terpikir patutla ramai orang asli masuk kristian dan xmasuk islam pasal jabatan-jabatan agama islam kat malaysia ni gagal pasal banyak sgt buat akta dan berpolitik (kes teo nee ching contohnya).Yang kes terbaru pasal pembinaan gereja kat kampong orang asli tu ,kita semua nantikan pasti akan ada flip flop punya keputusan. Korang tgk gambar diatas korang pikir la sendiri.

No comments: