mizam product

mizam product

Tuesday, September 28, 2010

Surat Terbuka Untuk Warga PPH

Salam to all…
Apa itu PPH? It’s means Pegawai Pemantau Harga. Siapa mereka? Mereka ialah pegawai-pegawai kerajaan yang di tugaskan untuk memantau harga –harga barangan di seluruh Negara di samping membantu para pengutkuasa dan kementerian perdagangan koperasi & kepenggunaan.

Semalam di beritakan dari Buletin Utama tv3 yang mana dipetik dari menteri berkenaan bahawa kemungkinan pegawai pemantau harga yang berjumlah 1600 orang ini mungkin diserap tetap.Segala keputusan akan diumumkan setelah selesai perbincangan di peringkat kabinet dapur mereka dalam 3 minggu lagi.

So sekarang apa patut buat??? Aku ada sedikit cadangan, Kalau semua pegawai pemantau harga yang berjumlah ribuan ni inginkan keputusan positif maka mulakanlah dari sekrang tugas melobi.Pasal apa aku kata lobi?? Pasal pak pak menteri kita ni suka di lobi dan di bodek. Bodek macamana???Dia oran taknak korang puji dia tapi dia nak Malaysia puji dia.seluruh Malaysia kena nampak apa yang dia buat sekarang.

Maka Jeon kamu sebagai ketua PPH WPKL harus memulakan satu langkah yang mana targetnya ialah publicity yang akan meningkatkan value PPH secara keseluruhan dan kementerian bersama Pak Menteri tadi. Korang pon tau kan dia ni gila glamour macam anaknye yang bernama Dafi tu. Cuba kamu gunakan pengaruh kamu sebagai ketua PPH untuk mengadakan satu pakatan bersama semua ketua PPH untuk mencari jalan bagaimana nak interframe dalam masa 3 minggu ini. Korang mesti cergas,guna akal secara fast dari sekarang. Korang buleh adakan satu himpunan dengan menjemput Menteri atau setiausaha paling koman pon untuk membuat satu resolusi atau apa saja berkaitan masalah harga ni.Semua orang tahu harga melambung tinggi tapi penyelesaian secara bersama ni xda orang pon buat lagi.jemput para pengusaha ,pemborong dan pembekal.dapatkan satu keputusan. Apa guna r&d yang dijalankan selama ni jika tak digunakan. Paling tidak korang boleh buat pembentangan kertas kerja melibatkan PPH seluruh Negara, Tapi yang paling penting kena ada publicity ,jemput wartawan ,tv atau surat khabar.Itu paling penting.Glamour. Mereka ini suka pada publicity.Ingat!! Kalau susah sangat nak dapatkan Utusan Melayau atau berita Hairan amik je kosmo atau paling koman pon Sinar Harian janji masuk surat khabar. Ada plak gambar depa,lagi depa seronok.

Lagi satu berkenaan keputusan serap atau tidak dalam masa 3 minggu ni korang buleh buat majlis munajat atau solat hajat perdana,jemput depa ni yang power-power dan yang duk atas-atas ni. Hebahkan sampai peringkat kementerian,tunjukkan usaha,xkesahla bodek ke hapa janji orang tau. Yang penting media mesti tau. Politik ni berkait dengan media jadi jangan tinggal media.

Ini adalah sedikit cadangan aku,aku xtahu berapa ramai PPH yang baca blog aku tapi kalau aku inilah yang aku akan buat. Tak perlu utus surat pada depani,pasal depa xbaca pon (pasal menteri kat Malaysia ni malas membaca)dan depa ni mmg gila glamour,diorang nak masuk tv,nak masuk surat khabar. Jadi tugas snda semua ialah mengfamouskan keputusan pak menteri ni nanti.

Oklah ku doakan agar semuanya positif.

Sekian wassalam.

No comments: